#22: Knife Fighting / Eskrima

Vechten met een mes!

Via een website had ik me aangemeld voor een training Jeet Kune Do, maar hier bleken ze al een tijd mee te zijn gestopt. In plaats daarvan deden ze nu 1 uur een “beetje van alles” en 1 uur Eskrima. En gelukkig mocht ik gewoon mee doen! Het eerste uur, of beide, wat ik wilde.

En ik wilde dat laatste!

We begonnen met wat stoten en trappen, die, als ik het goed begreep, uit het Jeet Kune Do komen. Uitdaging: met rechts voor staan. Al 21 dagen sta ik met rechts achter. Dammit!
Nu was m’n jab ineens met rechts, maar wel schuin naar de rechter handschoen van de ander.

Kortsluiting.

Vervolgens vechten met een mes. Wow, dat was best freaky. Iemand denkbeeldig een hoek geven… mwoah, kan ik aan wennen. Maar een buik opensnijden of een steek in de keel….wajo!

Daarna dus een uur Eskrima (Filipijnse krijgskunst, met wapens zoals deze stok)

Ik heb mezelf net even uitgelachen toen ik de foto zag… maar m’n tegenstander staat er wel heel stoer op!

dag22_knife

2 gedachten over “#22: Knife Fighting / Eskrima

Geef een reactie

