#19: Grappling

Lekker uitgeput typ ik deze blog in de trein van A’dam naar Utrêg. Ik probeer elke dag zo beeldend mogelijk mijn ervaring van de dag te beschrijven en jullie mee te nemen in deze challenge, maar ik heb er vandaag wat moeite mee. Hoe leg ik in hemelsnaam uit hoe stoer dit was? 😀

Ik heb mee getraind in Grappling met een groep BJJ-ers waar Cynthia Noordzee traint (de kampioene waar ik ’t gisteren over had) Zoals verwacht, werd hier ook op hoog niveau getraind. Een groep vol vechtersbazen! De meeste trainen vaker in de week, ook in meerdere vechtsporten. En dat was te merken. Aan het einde gingen we sparren en heb ik 1 ronde langs de kant gekeken. Mennn wat is dat cool om zo’n profi sparringspartij te zien! 2 in-beast-mode vechters die met een rood bezwete kop boven en onder elkaar worstelen om armen, benen en hoofden in posities te krijgen waardoor de ander niet anders kan dan aftikken. Nogmaals, bijna onmogelijk om uit te leggen.

image

Tijdens het (poging tot) aanzetten van een arm-klem in side-position, even lachen voor de foto!

Geef een reactie

