#18 – part 2: Kendo

Na de teleurstelling dat Irish Stick Fighting niet doorging, mocht ik vandaag toch met een “stok” vechten.  Voordat ik boze kendoka’s achter me aankrijg: het is geen stok! Het is een Shinai.

Op de meeste foto’s die voorbij komen zie je een gymzaal op de achtergrond, maar vandaag was ik in een mooie dojo. Echt een prachtige plek, zomaar aan de oude gracht.

Ook vandaag was het een training van meer dan twee uur. Ik vond het erg indrukwekkend! Er word veel ‘geschreeuwd’ en je loopt stevig in op je tegenstander, met je Shinai dus. Zie je het beeld even voor je? Dan ren je toch het liefst heel hard weg? Ook het pak wat gedragen wordt en de enorme discipline die bij deze club heerst was indrukwekkend. Gaaf!

dag18_kendo

Psstt.. ik ben een beetje zenuwachtig voor morgen! Ik ga mee trainen met iemand die Dutch Champion is in..*verrassing*. En 5 toernooien 5 x goud won! Als ik dat maar overleef… Nieuwsgierig? Stay tuned! Wil je me een hart onder de riem steken? Sponsor mij! 

Enjoy your friday-night! Ik ga genieten van mijn grootse vriend die ik het meeste mis deze maand: mr. bed! ❤

Geef een reactie

