#15: Judo

Jaaaa, op de helft! Judo it was. Moeilijke sport zeg! Of in ieder geval, ik bleek geen verborgen talent voor judo te hebben, hehe 😀

Ik mocht meetrainen bij een les gegeven door een vriend van mij, Dave! Al sinds ik hem ken (1e jaar studie) weet ik dat hij heel druk is met zijn passie judo. Hij heeft wel eens pogingen gedaan om mij mee te krijgen naar 1 van zijn lessen, maar zijn moeite was tevergeefs. Mezelf door hem door de lucht laten gooien? Dacht het niet. Maar met deze challenge kon ik er toch echt niet onderuit.

En ja, het was een kwestie van gooien of gegooid worden. In mijn geval natuurlijk dat laatste. Ondanks mijn struggles vond ik het wel echt heel erg leuk!

dag15_judo3  dag15_judo2

Tijdens een sparringspartij tussen mij en Dave beloofde hij dat hij me gaat sponsoren als ik hem op de rug kreeg. En het lukte. Wat een verrassing hè? Een judoka met 2e dan. Daar heb ik gewoon geheel, 100%, op eigen krachten, van gewonnen. Nou. Heee. Hoe is’t mogelijk?!

dag15_judo

Ik kreeg een mooi pak te leen!

Na afloop van de training keek Dave me aan en zei: je bent er wel een beetje klaar mee, of niet? We kennen elkaar al jaren en hij leest de vermoeidheid van m’n gezicht. Shit, het is echt aan me te zien. Ja, ik ben moe. Ja, m’n lichaam klaagt. Maar nee, ik ben nog niet klaar. Deze challenge zal ik uitvechten tot het eind! Dat de stand inmiddels op €365.- staat maakt me ZO happy! Met dit geld zullen geweldige dingen worden gedaan. Hebben jullie bijvoorbeeld al gehoord van Kindergasthuis De Boeg? Ik heb het geloof ik ook al 15 keer gezegd, maar: THANKS!!!

Al met al heb ik weer genoten. Weer andere bewegingen, weer andere mensen, weer zo’n goede training. Leerzaam, en leuk! Een geslaagde laatste dag van de eerste helft! Word jij hier ook zo enthousiast van? Druk het uit in euro’s 😉 en sponsor mij! Vul je naam in zodat ik je persoonlijk kan bedanken!

Geef een reactie

