#8: Crisis

Vandaag zou ik om 19:00 uur een proefles ‘Irish stick fighting’ doen. Ik had me braaf online opgegeven voor een proefles en om 18:50 uur stond ik voor de deur. Licht zenuwachtig.. stokvechten? Oh dear…

Om 19:05 uur was er nog steeds niemand die zich bij mij aansloot. Er was binnen in de gymzaal één of andere kinder-les bezig en om 19:10 uur kwam de hele massa , incl. de juf naar buiten. Ze deed de deur achter zich op slot. Huhh??

Ik vroeg of zij wist of er na haar nog een les kwam, maar zij wist van niets. Op mijn telefoon bekeek ik nog een keer de website en heb ik het 10 keer opnieuw gelezen; ik stond toch echt op de juiste dag, op de juiste tijd, op de juiste locatie! Toen ik daar om 19:15 uur nog in m’n up stond was het duidelijk: er komt niemand meer opdagen.

Wat nu??? Ik in de stress. Daar ging m’n plan!

Nou, richting huis dan maar. Maar ik kan niet niets doen! Tijdens het fietsen typte ik nog  ‘vechtsport dinsdag utrecht’ in op google, maar wist ook dat dat geen zin had; je moet je immers opgeven.

“Ok lex, wat zijn je opties…”  Karate bij Karate030? Begint al over 10 minuten aan de andere kant van de stad. Rumble bij mijn sportschool? Al volgeboekt. Ik overwoog ook nog om thuis te trainen, toen ik me bedacht dat ik vorige week  op dinsdag Krav Maga had gedaan en dat losse lessen daar mogelijk zijn. Ok, dat wordt ‘m! Naar huis, even omschakelen (ik kan best lexy-flexy zijn, maar ik ben toch van m’n aprospos als mijn plan zo op z’n kop wordt gezet), bokshandschoenen in de tas en let’s go!

Op de fiets kwam de nieuwe vlaag zenuwen. Vorige week was het best wel heel pittig, en toen had ik nog het geluk dat ik samen kon partneren met een andere beginner. En ik heb nog geen toque, wat als ik rake knietjes krijg? Deze les is wel heel laat, en ik ben al zo moe… Heb ik wel echt goed gezien dat losse lessen mogelijk zijn?

fab3dc548a40424152b80bc715251596
Gelukkig kon ik bij Reflex zo terecht, ik heb nu een strippenkaart aangeschaft dus ik zal er vaker aan moeten geloven deze maand ;-).

Toen ik de zaal binnen liep schrok ik even. De groep bestond uit alleen maar mannen. En niet zomaar mannen… stoere, brede, sterke mannen. Ik ga het eerlijk toegeven: ik werd best een beetje bang. *Hellep*

Maar… ik kon mezelf niet laten kennen. Nu moet ik juist alles geven, dacht ik. Tijdens het stoten en trappen gaf ik al m’n kracht. Volgens mij zag het er uit als een losgeslagen zeeleeuw, maar hee… ze kwamen wel aan! En volgens mij kwam het over, want toen ik het aan de beurt was om het kussen vast te houden, hield de ander zich ook niet in (denk ik). Man, die trappen deden serieus pijn door het kussen heen!

Om even een mooi bruggetje te maken: vandaag was het internationale vrouwendag. ‘Teach girls bravery, not perfection’ is een quote die ik op Facebook voorbij zag komen. Het doet me denken aan  meiden die ik tijdens het vechten ‘sorry’ of ‘heh shit, ik doe het verkeerd’ hoor zeggen. Of soms moeten lachen om zichzelf. My advice: geef jezelf , ook al is het lomp, ook al is het lelijk, je kan zo veel meer dan je denkt. Dit filmpje heb ik vaker gedeeld op Facebook, ik vind hem heerlijk.

Genoeg diepzinnigheid! Lieve volgers, bedankt voor het lezen van de langere update van vandaag en als je het nog niet gedaan hebt: sponsor mij!!! It is needed!

Ps. Ik was stoer vandaag, maar niet stoer genoeg om te vragen of iemand een foto wilde maken (serieus, ik durfde het echt niet). Als bewijs krijgen jullie een prachtige selfie van mijn bezwete, en angstige, hoofd vanuit de kleedkamer.

dag8_kravmaga

Een gedachte over “#8: Crisis

  1. Je doorzettingsvermogen is helemaal Top!!! Heb hetzelfde jaren geleden gehad met een schermles die niet doorging. Toen ben ik alsnog gaan zwemmen (baantjes trekken) maar eerlijk is eerlijk daarvoor had ik al wel tickets en hoefde ik me niet meer op te geven.

    Like

Geef een reactie

